22.4.2019

מנוע מתחמם סיבות, ומה לעשות

מנוע מתחמם

אם נסעתם ברכב שאינו חדש סביר להניח שזה קרה גם לכם מתי שהוא. אתם נוסעים ברכב ונהנים ממוזיקה טובה, ולפתע אתם מבחינים שחום המנוע מתחיל לעלות. כל עוד הוא בטווח הרגיל זה בסדר וזה לא נחשב מנוע מתחמם, אבל ככל שעובר הזמן הוא מתקרב לקו המקסימלי או יותר מזה, הוא כבר עובר אותו או שנדלקת נורה.


אז אם מנוע מתחמם מה לעשות? אם מנוע מתחמם בנסיעה האם אפשר להמשיך איתה? מהן מנוע מתחמם סיבות? הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת על מצב כזה, מה עושים ואיך מתמודדים עם המצב בצורה הטובה ביותר ועם הפחתה עד כמה שניתן של הסיכוי לפגיעה ברכב.

מנוע מתחמם סיבות

מנוע מתחמם זה כידוע מצב בעייתי מאוד, אך מהן מנוע מתחמם סיבות? מנוע מתחמם מה לעשות? אם מנוע מתחמם בנסיעה יכולות להיות לכך מספר סיבות. ראשית, אם מזג האוויר חם מאוד מה שקורה בדרך כלל בחודשים כמו יולי ואוגוסט, מערכת הקירור של הרכב נפגעת וגם המנוע יכול להתחמם. סיבה נוספת להתחממות מנוע יכולה להיות גם חוסר בנוזל הקירור שאמור לקרר את המנוע.

עוד סיבה יכולה להיות כשל במשאבת המים או כשל במאוורר, או כל כשל שהוא שעשוי לפגוע במערכת ולא לאפשר למנוע להתקרר כמו שצריך. אז מה עושים במצב כזה? הנה כמה דברים שצריך לדעת.

מנוע מתחמם מה לעשות?

אם מנוע מתחמם צריך מיד לפעול. אז מנוע מתחמם מה לעשות? אם מנוע מתחמם בנסיעה מה שאומר שהוא עדיין לא הגיע לקו אלא מתקרב אליו, צריך בהזדמנות הראשונה לעצור ולטפל בעניין ואם חום המנוע כבר עבר את המקסימום, צריך לעצור מידית כמובן תוך שמירה על הבטיחות. לא משנה מהן מנוע מתחמם סיבות, צריך לוודא שיש מים במערכת ואם זה קורה אחרי נסיעה ארוכה של 10 דקות או יותר, צריך לעשות את זה במשנה זהירות.

פתיחת מיכל המים ללא התמגנות ומיד לאחר העצירה עלולה לגרום ליציאה של מים במהירות, לפגיעה ולכוויות. אז מה עושים? מחכים. לאחר שמחכים לוקחים איזה שהוא בד ולאט לאט פותחים את מכסה המים. רואים שהמכסה לא קופץ או עף וממשיכים לפתוח אותו וממלאים את המיכל במים. אם המיכל עדיין רותח, המים יתאדו בשניות. אז מה עושים? שוב, מחכים. רואים מה קורה לאחר מכן ומנסים למלא שוב מים. כמובן שאם הבעיה חוזרת על עצמה ותוך זמן קצר חסרים שוב מים, אתם חייבים לבקר במוסך ולבדוק את זה

ע״י Gal Aharon  
מקור הכתבה: engieBlog