15.4.2019

יבוא חלקי רכב: מה חייבים לדעת

טרנד עשה זאת בעצמך, הגיח לעולם בעשור האחרון ופלש גם לתחום הרכבים. בעלי רכבים רבים בוחרים לטפל ברכבם בכוחות עצמם – בין אם כתחביב ובין אם בשל הצורך לחסוך בעלויות אך לא רק. בעלי רכבים רבים, מעדיפים לראות את החלק שמוחלף להם ועל כן הם מבצעים יבוא חלקי רכב משלמים מכס על חלקי רכב וניגשים למוסך להתקין אותם.

auto parts - photo: depositphotos

לא תמיד ההזמנה היא של חלקים חדשים ולעיתים מבצעים הזמנה של חלקי רכב משומשים. אם גם אתם מתכננים להזמין חלקי חילוף, יש מספר דברים שאתם חייבים לדעת..


יבוא חלקי רכב


מזמינים חלקי חילוף לרכב? רשמו לפניכם את ההמלצות הבאות

יבוא חלקי רכב דורש הבנה מינימאלית בתהליכי היבוא לרבות תשלם מכס על חלקי רכב, בדיקת תקן של החלק במידת הצורך ועוד. חשוב שתדעו כי אם אתם מזמינים חלקי רכב משומשים או חדשים, חל עליכם פיקוח המתבצע על ידי נהלים שמבטיחים תכנון וייצור נאות של אותם חלקים כך שעליהם לעמוד בתקנות התעבורה, בתקנים הראויים במפרטים ועוד. לכל חלק אותו אתם מתכננים לייבא, ישנו דרישות חובה לרבות מחזיר אור, מכלול כדור הגה, צמיגים ואבובים, מסנני שמן, ועוד.

כל עוד אתם מתכננים לייבא חלק זה או אחר, עליכם לבחון את הדרישות בהתאמה לצרכים האישיים שלכם ולעמוד בהם אחרת אתם עלולים לשלם מחיר.


מחירים יותר נוחים


יבוא חלקי רכב מאפשר לכם ליהנות מאותו החלק במחיר נמוך לעיתים משמעותית מזה שתשלמו בישראל. העובדה שלא תמיד תתבקשו לשלם מכס על חלקי רכב, מאפשרת לכם ליהנות מעלויות נוחות ומשתלמות וזה כשלעצמו מסביר מדוע הזמנת חלקי רכב משומשים או חדשים כאחד משתלמת. כדי לבצע את ההזמנה אתם יכולים להיעזר בבעלי מקצוע או חברות שמבצעות עבורכם את ההזמנה ומתנהלות אל מול הבירוקרטיה הנדרשת ומאידך אתם יכולים ליהנות מהתהליך ולבצע את ההזמנה בעצמכם.

הזמנת חליפים צריכה להיות מגובה בידע וניסיון, ובין היתר חשוב להבין ממי להזמין את המוצר, כיצד לייבא אותו באופן חוקי, איך לשלוח את המוצר לישראל ועוד פרמטרים שאל לכם לפסוח עליהם.

ע״י Gal Aharon

מקור המאמר: engieBlog

כל החדשות המעניינות ביותר של עולם הרכב בבלוג חדש ברוסית - "בלוג רכב" www.REHEV.com