14.5.2016

TheMarker: פרסום דיגיטלי - המדריך לבעלי עסקים מתחילים

אפשרויות הפרסום השונות ברשת ובסלולר

יהודה קוגן, מנהל תחום שיווק לעסקים בגוגל ישראל עושה סדר באפשרויות הפרסום השונות ברשת ובסלולר ומסביר כיצד להגיע ללקוח בזמן ובמקום הנכון

יהודה קוגן

29.05.2013

נניח שאתם בעלי צימר קטן בצפון הארץ. יש לכם שתי יחידות אירוח מזמינות, נוף כפרי ואפילו כמה פעילויות שאפשר להזמין דרככם. הבעיה המרכזית, שאתם לא לבד. מסביבכם ישנם עוד צימרים קטנים עם פעילויות לכל גיל ונוף לא פחות מוצלח. אז איך בדיוק מגיעים ללקוח הפוטנציאלי במקום ובזמן הנכון?

הסיכוי הכי טוב לעשות את זה מתחיל ברגע שבו תוכלו להציג את עצמכם או יותר נכון את המודעה שלכם בפני הלקוח הרלוונטי. זה שהביע עניין או עתיד להביע במה שאתם מוכרים. במילים אחרות, איפה תמצאו את אותם לקוחות שרוצים לצאת לסוף שבוע רגוע.

אין תשובה אחת טובה לשאלה מהו המקום שהכי כדאי לפרסם בו. לכל עסק או מפרסם מתאים תמהיל שונה, אך חשוב להבין לפני שמתחייבים למודעה כזו או אחרת, מה בכלל הכוונה מאחורי ההגדרות השונות. לבעלי הצימר שלנו יש ארבע צורות עיקריות לפרסם: מודעות טקסט במנועי חיפוש, וידיאו, דיספליי באתרים (מודעות ויזואליות כמו באנרים) ופרסום בסלולר.

האינטרנט פותח אפשרויות חדשות להגיע ללקוחות הפוטנציאליים, אתם רק צריכים לדעת מה הם כלי הפרסום הנכונים שיאפשרו לכם להשתמש ביתרון הזה. לא משנה באיזו אופציה תבחרו, האפקטיביות של כל אחת מהאפשרויות היא ביכולת להציג את המודעה שלכם ללקוח בזמן ובמקום הנכון.

זכרו, אל תתפשרו על הרלוונטיות של המודעה ללקוח. שאלו את עצמכם למה דווקא המוצר שלכם יעניין אותו. כי אם אתם בעלי צימרים, פרסומת לצד ביקורות צימרים היא הגיונית אך פרסום באתר השקעות נדל''ן בארה''ב ככל הנראה לא יביא אתכם אל הלקוח המיוחל. כדי לעשות זאת נכון ריכזנו עבורכם מדריך קצר על ההבדלים והיתרונות שכל אחת מציעה.

חיפוש   
ADVT - כלי פרסום לעסק שלך

הפרסום במנועי חיפוש מבוסס על עקרון פשוט. המשתמש מחפש מידע, והמנוע מציג תוצאות חיפוש שנקבעות באופן שרירותי על ידי אלגוריתם, כשלצידן מופיעות מודעות טקסט ממומנות - אותן אתם יכולים לקנות. היתרון הגדול בפרסום מסוג זה שהוא מבוסס על צורך אמיתי של המשתמש. למשל מי שמחפש את צירוף המילים "צימר בצפון הארץ", סביר להניח שמחפש מקום לנפוש בו. כבעלי צימר, הייתם רוצים להופיע בעמוד החיפוש שכזה. הרי זהו הלקוח שאותו אתם רוצים למשוך.

אז איך עושים את זה? אתם כמפרסמים יכולים לבחור את ביטויי החיפוש שהלקוח הפוטנציאלי סביר שישתמש בהן. לדוגמא, בעל צימר בצפון הארץ יגדיר כי מי שחיפש  "צימרים בצפון הארץ" יקבל בסמוך לתוצאות החיפוש גם את המודעה של בית העסק שלו. לחיצה על המודעה והמשתמש מופנה לאתר בית העסק שם יוכל לקבל מידע נוסף וליזום פניה לצורך רכישה.

דיספליי

פה מדובר בשם כולל לפרסום של מודעות ויזואליות (באנרים). אלו שמופיעות היום כמעט בכל אתר אינטרנט, כולל זה שאתם קוראים בו כעת. לכם כמפרסמים יש מספר אפשרויות בתחום. רשת המדיה של Google מבוססת על פרסום טקסטואלי. כלומר אתם בוחרים את סוג התוכן שלצידו תוצג המודעה שלכם. לדוגמה, משתמש שקורא על אתרי טיול בצפון יראה פרסומות לצימרים. בפייסבוק ובלינקדין, יש אפשרות להציג פרסום למשתמשים מחתך גילאים מסויים או שהביעו עניין בקבוצות אוהדים מסויימות. כמו למשל משתמשים שעוקבים אחרי אתרי צימרים.

אפשרות אחרת היא לפנות ישירות לאתרים שלדעתכם רלוונטים לקהל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ולנהל איתם ישירות משא ומתן בנוגע לאפשרויות הפרסום, המיקומים ומספר החשיפות. דרך פעולה זו יעילה למי שיש בידו זמן ויכולת לעקוב אחר התוצאות בצורה מדוייקת.

וידאו

הפרסום בוידאו מזכיר את זה שבקולנוע או בטלוויזיה. סרטון פרסומת קצר, לרוב עד 30 שניות, מוקרן למשתמשים לפני, בזמן או אחרי קטע הוידאו שבו הם ביקשו לצפות. כאן אפשר לבחור את קהל יעד לפי חתכים שונים כמו גיל ומין. בתור בעלי צימר, אין טעם להראות את המודעה שלכם לקהל שעדיין אין לו רשיון נהיגה. אך מודעה לפני קטעי וידאו המתארים אזור, מסלול טיול או אטרקציה באיזור הצימר יכולים להיות רלוונטים לאנשים שאולי מעוניינים להזמין לינה באזור.

סלולר

מספר המכשירים החכמים נמצא כל הזמן בעליה ובניגוד למחשב הנייד או הביתי, הם כל הזמן איתנו. לכן אתם כמפרסמים יכולים לנצל את הפלטפורמה כדי לתפוס את הלקוחות כשהם הכי קרובים לפתוח את הארנק ולרכוש מוצר מסוים או לילה בצימר.

קחו לדוגמה את מערכת הפרסום של אפליקצית הקופונים באליגם המאפשרת לכם להציע קופונים למשתמשי האפליקציה שנמצאים בסביבת העסק שלכם. בחלק מפתרונות הפרסום ברשת יש כפתור "הקלק להתקשרות" שמופיע רק כאשר גולשים בסלולרי. הוא מאפשר ללקוחות ללחוץ על המודעה וליזום שיחה לבית העסק שלכם מבלי לעבור לאתר בית העסק. גם אופציית פרסום הדיספליי קיימת בסלולר, עם אותן יכולות להגדיר את קהל היעד אלא שהפעם הם יכולים ליזום שיחה עם בית העסק שלכם באופן מיידי.

הכותב הוא מנהל תחום שיווק לעסקים בגוגל ישראל

מאמר מהאתר: TheMarker