15.11.2016

קרב מגע לחימה ישראלית. היסטוריה והתפתחות. (חלק 1)

קרב מגע הינה שיטה ייחודית ישראלית להגנה עצמית ולהתמודדות קרבית. קרב מגע היא שיטה מוגדרת ומסודרת ונחשבת ליעילה ביותר להגנה עצמית,התמדדות קרבית ושיפור היכולות הן מטאליות ופיזיות.השיטה קלה ללמידה טבעית לביצוע ואפקטיבית באופן מדהים. קרב מגע בוחרת בתנועות טבעיות ונוחות המבוססות על רפלקסים קיימים אותן היא מיישמת בטכניקות השונות ובזחות זאת היא קלה ללימוד וליישום בזמן קצר.בקרב מגע מתאמנים בהגנה עצמית ובקרב פנים אל פנים תוך דגש על הכנה נפשית וטכנית של המתאמן.שיטת הקרב מגע פרצה מזמן את גבולות מדינת ישראל והיא נלמדת באירופה ,ארה"ב ואוסטרליה במיגרות אזרחיות ובנטחוניות.אנשי המקצוע שנחשפו לשיטה במוסדות בטחוניות ואומניות לחימה שונות מעידים כי לקרב מגע מאפיינים חשובים וחיוניים: 

1. הטכניקות והתרגילים מעשיים מאוד ויעילים ביותר למצבים מציאותיים ברחוב
2. המתאמן בשיטה יכול להגיע למיומנות גבוהה במסגרת אימונים הנמשכים זמן קצר יחסית
3.יכולתו של המתאמן להתמודדות עם מצבי לחץ ואמת עולה באופן משמעותי ביותר ונמשכת לאורך זמן גם לאחר הפסקת האימונים.

קבלת הכח1  בקרב מגע


האירגון שלנו מפעיל מס' מרכזי קרב מגע בארץ ומספק שירותי הדרכת קרב מגע ברחבי ישראל והעולם ומדריכים מאומניות הלחימה השונות הרוצים להשתלב בקרב מגע ולהקנות לחניכים שלהם ידע בסיסי בהגנה עצמית ע"י עקרונות הקרב מגע. האירגון שלנו לקח על עצמו לטפל בבעיה עולמית כואבת ,הטרדה מינית ותקיפת נשים ובשיתוף עם גורמים שונים העוסקים בעזרה לנשים בנינו תוכנית יעילה אפקטיבית ומוכחת להתמודדות מוצלחת עם התופעה.

המייסד השיטה אימי שדה-אור (ליכטנפלד), אדם, מחנך ולוחם שוחר שלום. 1910- 1998 "אימי" (ליכטנפלד) שדה אור, מייסדה של תורת קרב המגע היה איש הגנה ,איש של שלום, וג'נטלמן אמיתי; אין כמעט אדם בישראל שלא מכיר או לא נחשף לתורת קרב המגע מתישהו במהלך חייו, אם כי לא תמיד מודים כולם כי זו שיטה ישראלית יחודית. אימי מייסד התורה למעשה יצר שיטת הגנה עצמית הגיונית, פשוטה ופרקטית שתאפשר לכל אדם להגן על עצמו בסיטואציות תקיפה ללא אמצעים מיוחדים וללא מאמץ רב .

קבלת הכח 2 בקרב מגע


אימי עצמו הגדיר זאת כך :" הגעתי למסקנה כי לכל אדם מתאימה שיטת לחימה אינדיווידואלית לכן יצרתי שיטה טבעית משוללת סייגים. אני נתתי רק את הבסיס והתוויתי כוון לשיטת הקרב. מכאן - יפתח כל אדם את יכולת הלחימה כראות עיניו ולפי כישוריו האישיים ". פעמים רבות נשאל אימי כיצד יכול חלש להגן מפני חזק ממנו ועל כך היה עונה אימי "אפילו רגלו של תינוק חזקה יותר מהביצים של גו' לואיס" . קרב-מגע היא השיטה שנהוגה כיום בצה"ל וחובה על כל חייל לעבור אימוני קרב מגע בשלב כלשהו במהלך שירותו .

המשך יבוא בפרסומים הבאים...

מאמר מקורי - www.krav-maga.co.il

בהכנת החומרים המשמשים מאמר מהאתרים:
 www.kravmagazafon.co.ilwww.krav-maga.co.il, www.kravmaga-rivegauche.com